معنی «CRM واسه کسب و کارای کوچیک» واسه خیلی از افراد ناآشناست. بیشتر مردم تصور می کنن اتوماسیون و وسیله اون فقط واسه شرکتای بزرگ و چندملیتی مفیده. اما این تصور اشتباهه و اگه شمام این جور فکر می کنین دو دلیل بیشتر نداره: یا در عصر حجر زندگی می کنین یا تکنوفوبیا (ترس و نفرت از فناوریای جدید) دارین!

کسب و کارای کوچیکی که می خوان مفیدتر و مؤثرتر عمل کنن، باید از وسایل هوشمند که با قیمتای مناسبی در دسترسه استفاده کنن. دیگر زمان استفاده از رولودکسا (دستگاه بایگانی مدارک و اطلاعات و کارت ویزیتا) واسه پیگیری مشتریان و نظم بخشیدن به مدارک و کارا گذشته. امروز وقتیه که کسب وکارها باید فرایندهای دستی رو کنار بذارن و بدون اونا فروش مؤثرتری داشته باشن.

به چه دلیل کسب و کارای کوچیک باید از CRM استفاده کنن؟

CRM رو میشه یک دستگاه رولودکس دیجیتال تصور کرد. زمانی CRM فقط به عنوان نرم افزاری واسه مدیریت تماس بود، اما حالا تکامل یافته و به شکل پلتفرمی هوشمند واسه مدیریت و کامل سازی فروش، بازاریابی و پشتیبانی از کسب وکارها درآمدهه.

۱. به دست آوردن سرنخای بیشتر و مدیریت تماس

واسه کسب و کارای کوچیک به دست آوردن سرنخ و مدیریت تماس بسیار مهم و باارزشه. با استفاده از CRM نه تنها به آسونی سرنخای بیشتری به دست میاریم، مدیریت تماس هم مؤثرتر و کامل تر صورت خواهد گرفت.

CRM فضای ذخیره سازی امنی واسه شما جفت و جور می کنه. می تونین با خیال راحت مخاطبین، فرصتای فروش، فعالیتا و برنامه های خود رو در یک جای ذخیره کنین و هر زمان که خواستین به اونا دسترسی پیدا کنین. مطمئن باشین این اطلاعات از بین نخوان رفت.

۲. درک مشتریان

واسه یک کسب وکار کوچیک (و حتی کسب و کارای بزرگ)، داشتن درک عمیق از مشتریان کلید موفقیته. باخبر شدن از اینکه اونا دقیقا چه می خوان و چه نمی خوان کمک می کنه تا معاملات رو به سرعت انجام بدین. نرم افزار CRM به شما امکان می ده تا تموم اطلاعات مشتریان رو یک جا داشته باشین و به آسونی بهش دسترسی پیدا کنین.

۳. مدیریت کمپینای بازاریابی

حتی در کسب و کارای کوچیک هم می تونین از CRM واسه متمرکز کردن کل مراحل بازاریابی در ابزاری واحد استفاده کنین، اینطوری به تموم اطلاعات لازم واسه راه اندازی کمپینای بازاریابی مؤثر در کسب وکار دسترسی دارین.

۴. حمایت از مشتری

کسب وکارها از راه CRM می تونن مسائل مربوط به مشتریان رو دسته بندی کنن و با جوابای آماده شده از قبل به هر کدوم از شکایات و خواستهای مشتریان رسیدگی کنن. اینطوری با بهبود روشای خدمات رسانی، سرعت پاسخگویی به مشتریان بیشتر می شه.

۵. وفاداری مشتری

از راه وسیله CRM می تونین درست در موقع احتیاجٰ اجناس یا خدمات خود رو به مشتری ارائه بدین. از طرف دیگه، با توجه به اینکه تموم داده های مشتریان در CRM ذخیره می شه، می تونین نیازای شون رو جدا سازی و بررسی کنین. این کار باعث افزایش فروش و افزایش رضایت و تضمین وفاداری مشتریان میشه؛ چون مشتریان تمایل زیادی دارن که مراحل فروش به سرعت و به آسونی صورت گیرد. در این صورت اونا واسه خرید دوباره به شما مراجعه می کنن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   به چه دلیل یادگیری زبون بدن واسه مدیرها اهمیت داره؟ 

۶. برنامه ریزی واسه فروش مثل یک حرفه ای

برنامه-ریزی

CRM کمک می کنه تا برنامه های روزانه خود رو بهینه سازی و کاراتون رو اولویت بندی کنین تا مطمئن شید هیچ یک از مشتریان پنهون ندیده گرفته نمی شن و به موقع با اونا رابطه برقرار می شه. CRM به شما اجازه می ده زمان بیشتری به مشتریان اختصاص بدین که این به نوبه ی خود میزان معاملات رو افزایش می ده و پایگاه مشتریان رو هم قوی تری می سازه.

۷. گزارش فعالیت

CRM به صاحبان کسب وکار کمک می کنه واسه مدیریت بیشتر فعالیت هاشون، خیلی راحت گزارشای هفتگی یا ماهانه ی آماده کنن. از اونجا که این مراحل خودکاره زمان زیادی طول نمی کشه و فقط چند کلیک کافیه تا بقیه خیلی راحت از فعالیتای فروش که در حال انجامه خبردار شن.

۸. به روز باشین

با استفاده از CRM میشه تقویما، اسناد و ایمیلای مشترک رو بین اعضای تیم به اشتراک گذاشت. این ویژگی CRM باعث می شه تا همه اعضای تیم به یک پایگاه واحد وصل باشن و نسبت به هر چیزی که اتفاق میفته به روز باشن.

۹. کاهش وظایف مدیریتی

CRM بار وظایف غیرضروری رو شونِه ی بیشتر مدیران برمی داره. اگه دقت کنین حتی در کسب و کارای کوچیک هم مدیران معمولا وقت کافی ندارن و این به دلیل خیلی از اقدامات هر روزهه که به طور منظم تکرار می شه. این وظایف تکراری هم وقت خیلی از مدیر و تیم فروش میگیره و هم باعث کاهش سودآوری کسب وکار می شه. CRM از راه خودکارسازی فرایندهای تکراری می تونه به مدیر و تیم فروش در انجام بهینه ی وظایف شون کمک کنه.

۱۰. صرفه جویی در هزینه ها

درسته که نیستن، اما واقعا در کاهش هزینه های غیرضروری به شما کمک می کنن. مثلا، CRM خیلی از خطاها و اشتباهاتی که صاحبان کسب وکار در سفارشات یا تاریخا و نظایر اونا انجام میدن کم می کنه. هزینه اصلاح این اشتباهی و زمان زیادی که باید واسه اون صرف شه بسیار زیاده. پس می تونین ببینین که CRM چیجوری باعث صرفه جویی در هزینه ها میشه.

اگه CRM به درستی مورد استفاده بگیره، باعث افزایش فروش می شه و به صاحبان کسب وکار کمک می کنه تا در چار زمینه مهم پیشرفت کنن:

  • جست وجو، منظم سازی و کنترل بهتر سرنخا؛
  • پیگیری فرصتای فروش به طور سیستماتیک و به موقع؛
  • اولویت بندی فعالیتای پیگیری مشتریان پنهون؛
  • افزایش سرعت رسیدن به هدف.

اگه آماده ی ایجاد تغییر در کسب وکار کوچیک تون هستین و می خواید رشد اونو ببینین، یک CRM مناسب انتخاب کنین و واسه کامل سازی فروش، بازاریابی و احتیاج هاتون از اون استفاده کنین. رولودکس خود رو کنار بذارین و خودتون رو واسه نسل بعدی فنون بازاریابی و راه حلای فروش آماده کنین.

دسته‌ها: آموزشی